Havacılık ve Uzay Sistemleri
Trend

Türkiye, Süper Şimşek İle İnsansız Hava Araçları Alanında Yeni Bir Döneme Giriyor

Türkiye, insansız hava platformları alanında önemli bir adım atarak TUSAŞ tarafından geliştirilen ANKA-3 ile birlikte yeni bir dönemin kapısını aralıyor.

Hedef uçak olarak tasarlanan Şimşek ailesinin en yeni üyesi Süper Şimşek, ülkemizin savunma gücünü artırma potansiyeli ile dikkat çekiyor. Kamikaze İHA olarak da kullanılabilecek özellikleri sayesinde, Süper Şimşek, Türkiye’yi bu alanda sayılı güçlerden biri haline getirecek.

Türk Havacılık ve Uzay Sanayi (TUSAŞ) tarafından Türk Silahlı Kuvvetleri’nin ihtiyaçları doğrultusunda tasarlanan Süper Şimşek, hedef insansız hava aracı, havadan-karaya ve havadan-havaya füzeleri ile donatılmış bir sistem olarak öne çıkıyor. 35 kilograma kadar harp başlığı taşıyabilme kapasitesiyle, elektronik harp, destek ve taarruz görevleri dahil olmak üzere toplamda 11 farklı görevde kullanılabilmesi planlanıyor. Ayrıca, KAAN Milli Muharip Uçağı ve ANKA-3 MİUS ile kol uçuşu yapabilme yeteneği de bulunuyor. Süper Şimşek, hava savunma sistemleri gibi kritik hedeflere karşı seyir füzesi olarak da görev alabilecek.

TUSAŞ Süper Şimşek, adını doğa olayı olan “şimşek”ten alarak, TUSAŞ Şimşek’in farklı görevler için geliştirilmiş bir versiyonu olarak karşımıza çıkıyor. Geliştirme süreci 2009 yılında başlayan Şimşek, aynı yıl Uluslararası Savunma Sanayii Fuarı’nda (IDEF ’09) tanıtılmış ve 4 Ağustos 2012’de ilk uçuşunu gerçekleştirmiştir. 22 Ekim 2021’de ise, katapult sistemi ile fırlatılabilen karadan-karaya füzeye dönüştürülerek, ilk testini başarıyla tamamlamıştır.

TUSAŞ İHA Sistemleri Genel Müdür Yardımcısı Ömer Yıldız, Süper Şimşek’in teknik özellikleri hakkında bilgi vererek, insansız bir mürettebata sahip olduğunu ve 200 kg ağırlığında olduğunu belirtti. Azami sürati 0.8-0.9 Mach olan Süper Şimşek, 700 km menzil kapasitesine sahip. Bu yenilikçi insansız hava aracı, Türkiye’nin savunma sanayisindeki yerini güçlendirirken, aynı zamanda uluslararası alanda da dikkatleri üzerine çekmeye hazırlanıyor.

TUSAŞ özgün tasarım ve üretimi olan ŞİMŞEK sistemi genel özellikleri:

  • 45 dakika havada kalma süresi
  • Azami hız 350+ kts
  • 50 ft (15 m) ile 25.000 ft (7600 m) irtifa arasında görev
  • Menzil 120 km
  • Fırlatıcı ile kalkış, hava aracı kanadından bırakma
  • Paraşüt ile karaya veya denize iniş
  • Gemi helikopter platformlarından kalkış ve kontrol
  • İleri kompozit teknolojileri ile üretilmiş yapı
  • Askeri standartlara uyumluluk
  • Özgün “YKİ Uçuş Kontrol Sistemi” ve “Otopilot Sistemi” sayesinde kalkış ve iniş dâhil bütün görev süresince tam otonom uçuş kabiliyeti
  • Yer Kontrol İstasyonu ile görev öncesi planlama ve kontrol, uçuş esnasında değiştirebilme özelliği
  • Eve Dönüş ve Acil İniş Modları ile acil durumlarda önceden belirlenmiş eve dönüş noktasına gelerek otomatik iniş
  • Gerçek zamanlı kriptolu sayısal uçuş verisi kaydetme ve sonradan oynatabilme
  • Kayan harita

Faydalı Yükler:

• Pasif Radar İz Arttırıcı – Luneberg Lens
• Aktif Radar İz Arttırıcı
• Skor Kaydedici Sistem (SKS)
• IR İz Arttırıcı (Hot Nose)
• İz Dumanı
• OTS Otomatik Tanımlama Sistemi (AIS)

Faydalı Yük Entegrasyon Çalışmaları:

• Karşı Tedbir Fırlatma Sistemi

İbrahim Köklü

2016 yılında Erciyes Üniversitesi Gazetecilik Bölümü'nden mezun oldum. Kayseri'de gördüğüm eğitim sonrası Ankara'da bulunan basın kuruluşlarında görev aldım. Aldığım eğitimlerin ardından Türkiye'nin en köklü gazetelerinden birinin İstihbarat Servisi'nde haber editörlüğü ve muhabirlik yaptım. Defence Haber ile tanışmamızın ardından Savunma Sanayi alanında içerik üretiyorum.

Haber Hakkında Yorum Yazın

Başa dön tuşu